- Hurra, Jag hade fel!

Kan inte hjälpa att jag gottas lite åt Häggqvist / Johnson för att de "bara" gick vidare till andra chansen i melodifestivalen i helgen. Min åsikt verkar delas av fler i släkten. Tyvärr missade jag att se programmet live då vi var på Rondo och såg Lena / Orup. För övrigt en fantastisk show! En av de bästa jag sett, någonsin. Jag såg bidragen på söndagen via youtube istället. Jag var lite besviken över Ola's bidrag. Han har gjort riktigt härliga poplåtar den senaste tiden men denna levde inte riktigt upp till vad han brukar kunna leverera. Sanna Nielsens bidrag var bra. Jag gillar egentligen inte ballader men det var lite tryck i den i slutet som gjorde det hela lite bättre. Även bröderna Rongedal tyckte jag var helt ok. En gladlåt som blir bättre ju fler gånger man hör den.

Min egna ranking av de låtar som gått vidare till final / andra chansen efter två omgångar:

#1  Sanna Nielsen - Empty room
#2  Amy Diamond - Thank you
#3  Rongedal - Just a minute
#4  Ola - Love in stereo
#5  Johnson & Häggqvist - One love
#6  E-type & The Poodles - Line of fire
#7  Suzzie Tapper - Visst finns mirakel
#8  Christer Sjögren - I love Europe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0