- Lite plagiat

JA! BWO gick vidare till final igår med låten Lay your love on me. Gillar den gruppen starkt. Gör alltid grymma låtar i min smak. Gårdagens var en given favorit direkt efter jag hört den. MEN som Tony Erwing hade sagt i Let's Dance... Den är delvis ett plagiat. Både jag och Caroline tyckte oss känna igen bakgrundsmelodin i refrängen men kunde inte lista ut från vilken annan låt den kom. Efter ca 20 minuters hårt funderande begav jag mig till internet och sökte lite. I refrängen där de sjunger "... lay your love on me" så är det exakt samma som i Lili & Sussie's, Oh mama när de sjunger i SIN refräng "... will he ring my bell". Bevis nedan!


... will he ring my bell 1?


... will he ring my bell 2?

Kommentarer
Postat av: Anonym

naaaaaj, jag fick inte se hur MWO-låten gick...
Jag har ju ingen koll på vad som har hänt i schlagervärlden nu :(

Hoppas allt e bra med asser!!!

2008-03-05 @ 16:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0