- Allt på en gång

image25Phew! Rätt slut efter att ha skrubbat och målat huset under hela lördagen och större delen av söndagen. Så här lagom till att man skall få sitt andra barn fick man nämligen ännu ett stort projekt på sin lista (som om man inte hade nog). Vi visste redan innan vi flyttade in att det hade varit på gång med att måla om hela huslängan vi bor i sedan ett år tillbaka. Ironiskt nog togs det tag i på allvar i helgen då .. Skönt att ha det gjort när det är klart men efter jobbet blir det upp på ställningen igen och fortsätta måla andra lagret med färg.

Borde kidnappa min vän Jesper som jobbar som snickare i bäckebol just nu med att bygga nya Media Markt som skall öppna där. Han kan nog måla minst lika bra som jag. Har hört från en säker källa att de tar det rätt lungt... Ingen som saknar honom några timmar dvs!

Gjorde en break från målandet igår för att besöka skatås och umgås med mina innebandyvänner i några timmar. Frisbeegolf och korvgrillning. Riktigt kul, men snart väntar allvaret. Rättare sagt imorgon redan. Månaden ut är det hårdträning för kommande säsong med löpning i skatås varje tisdag och torsdag 1½ timme. Senast jag sprang var väl för 4 år sedan när jag spelade badminton aktivt. Man kan lungt säga att min kondis inte är på sin peak. Men vem har sagt att man skall komma tränad till försäsongen? Det är ju därför man har försäsong ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0