- Flytten närmar sig

Nu är det inte många veckor kvar tills första flyttlasset går till Kärra. 7:e mars hämtar jag flyttbilen vid 17.00. Vi kör ett lass med flyttlådor på kvällen, dagen efter tar vi resten. Både jag och Caroline tycker att det inte längre riktigt känns "hemma" i Floda längre. Vi har mentalt redan flyttat. Men så känns det väl för de flesta antar jag.

Annat noterat under morgonen:

# Tåget dök upp i tid och det fanns gott om sittplatser.

# Råttor stora som skor med storlek 47 lever loppan vid kanalen på drottningtorget.

# Lyckades undvika att bli träffad av en måsskit på min kolsvarta rock med 2 centimeters marginal.

# Våren har börjat tidigt i år. 8 plus och knoppar på träden.

# En av mina kvinnliga kollegor med asiatiskt utseende börjar mer och mer klä sig till att likna Chun Li från dataspelet 'Street Fighter'.

# Chefen har vaknat på fel sida och ser otroligt upprörd ut samtidigt som hon säger
- "Nu skall jag ha ett telemöte och de skall få sina fiskar varma!" Att hon har finsk bakgrund hjälper henne nog inte heller.

# Skönt att även kändisar måste följa lagboken då och då och kan bli dömda för våldtäkt.

Nu är kafferasten slut, arbetet kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0