- Kyla och Hetta

image9Torsdag morgon. Det är frost ute och termometern säger -3.3. Skrattar lätt inombords åt de grannarna som valt att ha sitt garage som förråd istället för förvaring av bilar som de egentligen skall användas till. Vet att de får stå och slita en stund med att skrapa bilen idag. Elakt? Nja.. kom förbi och försök kryssa dig mellan alla bilar som står ivägen framför garagen så får ni se. För att inte tala om "gästparkeringen". Alltid full av grannskapets bilar. Lagom kul när man får besök.

Tar på en extra tröja till Alexander och mig själv innan vi beger oss ut i kylan och ner till Dagis. Väl ute känns det inte alls så kallt som -3. Blåser knappt något, beror antagligen på det.

Gårdagens sensation att tåget kom i tid visar sig som vanligt vara en engångsförteelse. Två minuter efter att tåget skulle dykt upp plingar det till i västtrafiks högtalare. En kvinnlig röst säger att tåget är 5 minuter försenat. Hon anger inte varför. Övriga på perrongen vrider lite på sig i irritation efter att meddelandet avslutats.

Väl på tåget får jag fönsterplats. Varmt och skönt element är på vid mina fötter. Knappt har vi hunnit åka från stationen förrens tågföraren förklarar varför tåget är försenat i en högtalare som sitter rakt ovanför mitt huvud och är på max volym. Ett låååångt meddelande om att tåget fått lämna företräde för ett annat tåg i Alingsås rabblas upp. Det var tydligen "fjärrens" fel som han uttryckte det. Antar det är de som sitter och kollar så tågen inte krockar... 5 minuter är ju inte hela världen, men under två minuter får vi denna förklaring ältad om och om igen under flertalet gånger på resan till Göteborg. 

Mina ben brinner! Det sköna elementet som jag satte mig vid i Floda har nu bytts ut till en källa av glödhet värme som nästan ger mig brännsår under byxorna. Det verkar vara satt på högsta effekt. Jag försöker flytta benet närmast men vid det här laget är tåget fullt och jag har en person jämte mig som hindrar mig från några större förflyttningar. Det är bara att bita ihop de sista 10 minuterna. Inte så många dagar till som jag behöver åka pendeltåg. Efter flytten blir det expressbuss istället. Känns bra!

Kommentarer
Postat av: Ullen

jaha... lite kul detta. måste ju lästa bägges bloggar nu undra om vinklingana blir densamma?

2008-02-14 @ 12:00:39
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: David

Hehe garanterat INTE! Men det är ju bra att se två sidor ibland :)

2008-02-14 @ 12:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0