- Sammanfattning av Floda

Jag tänkte passa på att dela med mig av mina intryck från hur det har varit att bo i Floda dessa 3 år. Vad tar jag med mig för bra, och mindre bra, känslor innan jag och familjen flyttar hem till mina gamla barndomstrakter i Kärra?

Jag kommer sakna...

- Lugnet
Inga stora vägar i Floda som ger trafikbuller. Fullt med skog runtomkring ger också en härlig avslappnad känsla.

- Närheten till förrådet
4 meter från ytterdörr till förråd/garaget är en vardagslyx man snabbt tar för givet.

- Pizzeriorna
Inte mindre än 4 olika pizzerior finns i Floda. Totalt bor det 7.981 personer här som alla tar del av lyxen att kunna välja och vraka på alla möjliga konstiga pizzor. Goda är dom också!

- Bowling
Skönt att kunna åka ner till vattenpalatset i lerum och bowla med korplaget. 10 min bilfärd! Kommer bli långt att åka för att få spela när vi flyttat.

- Dagisfröknarna
Alexander har haft fantastiska dagisfröknar. Han gillar dom jättemycket och det gör vi andra också. Nu väntar troligen en tråkig barack för vår son. Hoppas fröknarna iaf är duktiga och trevliga...

- Huset
Egentligen är jag inte så blödig för att lämna vårt hus. Vi byter ju faktiskt upp oss när vi flyttar. Men vi har lagt ner en hel del tid i att renovera badrum, byta fasad, fönster och farstukvist. Det kommer nog svida lite i hjärtat när väl dagen D är här.





Jag måste ju givetvis även ta up saker jag INTE kommer sakna. Det finns en del men jag skall försöka hålla det kort.

Jag kommer INTE sakna...


- Backarna
Backar så långt ögat når... Man går bara någonstans om man verkligen verkligen måste. Vi har sparat in en del pengar på detta måste jag dock medge. Gå upp och ner för djävulsbacken en fredagskväll för att köpa godis är inget man gör frivilligt.

- Resvägen till innebandyträningen
ÄNTLIGEN kommer jag slippa åka till Kärra varje gång jag skall träna innebandy. Dvs 3 gånger i veckan om vi räknar med matcherna på helgerna. Skönt.

- Försenade pendeltåg
Ingen förklaring nödvändig känns det som.

- Hög bensinräkning
Caroline arbetar i Kungälv och har gjort så många år. Senaste året har hon tagit bilen till jobbet varje dag. Resvägen dit tar ca 45 minuter. Bensinkostnaden vågar jag inte ens nämna. Nu blir det 10 min bilfärd till jobbet för henne istället! Hurra säger plånboken!

- Köket
Jag har på senare tid börjat ogilla vårt nuvarande kök. Mest för att det inte går att gå två personer i bredd. Nya köket är mer fyrkantigt! WOW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0