- Vi behöver inte rösta

Imorgon är det dags för omgång två av årets Melodifestival. Västerås
image10står som värd och enligt "experterna" är det ett starkare startfält än senast från Göteborg. Tur är väl det, det mesta förra helgen var dåligt. Bäst bland de sämsta var Amy Diamond och Velvet. Hade jag fått bestämma hade Christer Sjögren hamnat sist. Låten är det smörigaste som skrivits sedan "I mitt eget blue Hawaii". Visst påminner musiken och tempot lite om den förresten? Usch nu började jag tänka på melodin igen. En sak är säker iaf. Skickar vi den låten till ESC i år så kommer jag inte se på programmet. Jag skulle skämmas något så oerhört.

Carola är med i år igen. Tillsammans med Andreas Johnson. Rätt skeptisk till deras projekt. Har inte hört låten - givetvis, men det är något med denna duo jag ogillar. Tyckte Carolas låt - Invincible var en av de bästa på många många år när hon ställde upp med den vill jag tillägga. Tidningarna skriver om hur Carola och Andreas redan är självklara till finalen i Globen. Jag säger inte emot dem på den punkten. Mediernas inverkan på oss vanliga dödliga är enorm. Säger aftonbladet att så här är det så lyssnar vi. Skriver dessutom fler tidningar liknande är det bara att kapitulera direkt, vi behöver inte ens rösta om vem som kommer vinna.

Övriga i startfältet har jag inte så mycket koll på. Som sagt, Carola / Andreas duon tar över det mesta i uppmärksamhet i medierna. Hade jag varit tillräckligt intresserad hade jag säkert kunnat forska fram mer info om övriga deltagare men jag låter min åsikt vila tills jag hört alla bidrag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0