- Internet dröjer

Tillbaka i verkligheten på jobbet efter att oväntat fått ha tagit ledigt en vecka extra för att ordna med nya huset inför flytten. Vardagsrummet som vi hade bestämt skulle tapetseras om gav en oväntad utmaning då det fanns ca 5 lager tapet som satt som berget efter att tidigare ägare(?) målat på den vilket resulterat i att det var som att försöka fila bort lim från en bergsvägg för att komma ner till den släta ytan på väggarna... Efter mycket hårt slit från Benny, päronen och mig själv lyckades vi efter 3 dagar få till en bra yta att kunna slänga upp den nya tapeten på. Resultatet blev kanon! Bilder kommer.

Flytten i helgen gick annars bra. Tidsmässigt satt det som handsken. Minilastbilen som vi hyrt från Toyota var återlämnad med 10 minuters marginal. Utan att vi behövde stressa. Skönt. Det blev 3 körningar mellan Floda och Kärra. En på fredagen och två på lördagen. I nya hemmet ser det rejält rörigt ut fortfarande. Har fått upp en lampa i hallen och monterat sängen än så länge. Flyttat runt lite med bokhyllorna i vardagsrummet också. Ja soffan är monterad den med. Samt TVn. Internet dröjer lite till. Det finns ComHem framdraget i väggen för TV, bredband och telefoni om man vill använda det. ComHem tv-utbudet ingår i samfällighetsavgiften vilket är bra. Vi var även inne på att använda ComHem som leverantör av bredbandet men i absolut sista sekund ångrade jag mig och valde istället att fortsätta med Telia. Nackdelen blir att vi inte kommer ha internet på 8 arbetsdagar men det finns så mycket annat att göra så vem har tid med det.

Som ni förstår så sitter jag och bloggar på min rast från jobbet, enda stället där jag har tillgång till internet en tid framöver. Måste därför avsluta här. Fler inlägg kommer, med bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0